שיקולי המעסיק בסיום עבודתו של העובד

הפררוגטיבה הניהולית של המעביד מקנה לו סמכות לעשות שינויים במקום העבודה לצורך תפעולו השוטף והתקין של מקום עסקו ולצורך הפקת המרב ממקום העבודה (בג"צ 8111/96 הסתדרות העובדים החדשה נ' התעשייה האווירית לישראל בע"מ, פ"ד נ"ח/6 481, 547; ע"ע 1238/00 נאילה עבדאלגני נ' עיריית אום אל פחם ואח', מיום 31.8.06).

במסגרת הפררוגטיבה הניהולית של המעביד, רשאי המעביד לפטר עובדים או להעבירם מתפקידם, כל עוד נעשה הדבר כדין וכאשר שיקולי המעביד ממלאים אחר אמות המידה של סבירות ומידתיות, בהתחשב בנסיבות המיוחדות של כל עניין (ע"ע (ארצי) 674/05 אהרון ויזנר נ' מדינת ישראל רשות השידור, מיום 28.3.07 להלן: "עניין ויזנר"; ע"ע (ארצי) 277/07 דוד בוחניק נ' חברת נמל אשדוד בע"מ, מיום 4.2.08).

הפררוגטיבה הניהולית אינה כוח בלתי מוגבל. המדובר בעיקרון יסוד חשוב ומרכזי, אך בסופו של יום-יחסי. עיקרון זה מתחרה עם עקרונות, נורמות, ערכים וזכויות אחרות- אשר מצויים במרחב הנורמטיבי. לאמור (ע"ע (ארצי) 281/07 רשות הדואר נ' שמואל קלפנר, מיום 9.4.08): "הפררוגטיבה הניהולית אינה מילת קסם המעניקה למעסיק כוחות בלתי מוגבלים המשוחררים מביקורת. הפררוגטיבה הניהולית הוא כוח אשר יש להפעילו בתום לב, בשום שכל, באיזון, ותוך בחינת עניינו של העובד העלול להיפגע מן המהלך הנעשה מכוח אותה פררוגטיבה". 13. כפי שיפורט להלן, לא הוכח כי פיטוריו של התובע היו מטעמים בלתי לגיטימיים כלשהם. לא הוכח כי פיטוריו היו נגועים בשיקולים זרים, המצדיקים התערבות בשיקול הדעת של המעסיק. לא הוכח כי מדובר בטעמים "מפוברקים" כטענת התובע"

הנה כי כן, אם פוטרתם ממקום עבודתכם מטעמים בלתי עניינים וללא שהמעסיק מילא אחר אמת מידה של סבירות ומידתיות הרי שיש טעם לפגם בפיטוריכם לכאורה.

לפיכך, מומלץ עד מאוד לקבל ייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין העוסק בענייני עבודה  ובפרט בקיא בזכויות עובדים לרבות הלנת שכר, פיטורים, התפטרות בדין מפוטר, התנכלות ועוד כדי להתנהל נכון ולקבל החלטות מושכלות, נכונות ומשפטיות.

עו"ד דניאל קליין מתמחה בדיני עבודה / משפט העבודה תוך ייצוג עובדים בבית הדין לעבודה תוך מיצוי זכויות  על פי דין. אין באמור לעיל כדי ייעוץ משפטי או מתן חוות דעת משפטית, מומלץ מאוד וכדאי להתייעץ עם עורך דין לדיני עבודה, בטרם יכלכל העובד צעדיו מול המעסיק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעת וואטסאפ
נגישות
צלצלו עכשיו !