ערעור על החלטת רשם

לפעמים עולה הצורך לערער על החלטת רשם בבית הדין לעבודה, ובכלל זה, נוכח פגמים כאלה ואחרים המצויים בהחלטתו.

לשם כך, קיימת תקנה 77 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), תשנ"ב-1991 המורה כך:

"ערעור על החלטה אחרת של רשם יוגש לבית הדין האזורי, תוך שבעה ימים מיום מתן ההחלטה אם ניתנה בפני המערער, או מהיום שבו הודעה לו ההחלטה אם ניתנה שלא בפניו, והוראות פרק זה יחולו על ערעור כאמור בשינויים המחוייבים"

כך למשל במסגרת ע"ר (אזורי ת"א) 12230-01-17 mekonen tekle – לחם האופים בע"מ (נבו 16.02.2017)‏‏  עסקינן בבקשה לביטול פסק דין אשר ניתן במעמד צד אחד, שם דובר על  תקנה 50 לתקנות הנ"ל הקובעת כדלקמן:

"50. (א) בעל דין שלא הגיעה לידיו ההודעה במועד האמור בתקנה 47 או שלא התייצב לדיון ובית הדין דן שלא בפניו – רשאי, לא יאוחר משלושים ימים לאחר שהומצאו לידיו פסק הדין או ההחלטה האחרת, לבקש ביטולם ועיכוב הוצאתם לפועל. (ב) הוגשה בקשת ביטול כאמור בתקנת משנה (א), יזמין בית הדין או הרשם את בעלי הדין לדיון בה, ורשאי הוא לעכב את הוצאת פסק הדין או ההחלטה האחרת לפועל, אם בערובה או בתנאים אחרים או נוספים ואם בלי תנאים".

בית הדין קבע כי שעה שמדובר בבקשה לביטול פסק דין אשר ניתן במעמד צד אחד המועד להגשת בקשה לביטולו הינו תוך 30 יום מיום שהומצא הוא לצד המבקש ביטולו.

במקרה הנדון, פסק  הדין נודע לב"כ המערער במועד לפיכך, המקרה עונה על דרישת התקנות שכן המועד להגשת בקשה לביטול פסק הדין טרם חלף.

ביה"ד קבע כי משהבקשה הוגשה במועד הקבוע בתקנות ולאור לשון תקנה 50(ב) היה על הרשמת לזמן את הצדדים לדיון , לשמוע טיעוניהם ולאחר מכן להכריע בבקשה. בנסיבות מקרה זה משלא קוים דיון בבקשה ונתנה הוראה בדבר הגשת תביעה חדשה מבלי לדיון בבקשת הביטול לגופה, דבק פגם בהחלטה.

לאור האמור לעיל, קבע בית הדין כי התיק יוחזר לכבוד הרשמת לקיום דיון בבקשה לביטול פסק דין.

עינינו הרואות, כי כל מקרה נדון לגופו וחשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין הבקיא בדיני עבודה

עו"ד דניאל קליין עוסק בעניני עבודה תוך שמירה מלאה על זכויות העובד ולחלופין, במקרה בו הוגשה תביעה נגד מעסיק ועולה הצורך להעמיד כתב הגנה כדבעי.

ניתן ליצור קשר ישירות עם עו"ד קליין בטלפון 0542-272747

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעת וואטסאפ
נגישות
צלצלו עכשיו !