הפסקה בין יום עבודה למשנהו

אתם מוצאים את עצמכם עובדים ללא הרף במקום העבודה?

יתכן והמעסיק מפר את הוראות החוק!

סעיף 21 לחוק שעות עבודה ומנוחה שכותרתו "הפסקה בין יום עבודה למשנהו", קובע כי: "בין יום עבודה למשנהו תחול הפסקה של שמונה שעות לפחות".

 

לאחרונה התייחס בית הדין הארצי לעבודה לפרשנותו של סעיף 21 לחוק, וקבע כי אין לראות בשעות שעבד העובד במשמרת נוספת, גם אם לא חלה הפסקה של 8 שעות, כשעות נוספות.

בית הדין הארצי הסביר כי "סברה זו אינה עולה מהוראת סעיף 21 לחוק שעות עבודה ומנוחה, ועל כן אין לקבלה".

לאחרונה שב בית הדין הארצי לעבודה ונדרש לפרשנות סעיף 21 לחוק, והבהיר כי:

"המחוקק לא קבע בצד הפרת הוראת סעיף 21 לחוק סעד כספי מפורש ובכך, לא ניתן להקנות סמכות לצקת סעד כספי בדמות של תשלום גמול שעות נוספות עבור עבודה שלא מכוח הוראת סעיף 16 לחוק" (ע"ע 68015-03-17 חברת קבוצת השומרים שמירה ובטחון בע"מ – דמיטרי קלינין, [פורסם בנבו] מיום 17.4.2018).

באותו עניין הוסיף בית הדין הארצי וקבע כך:

"העובדה שבין יום עבודה למשנהו יש הפסקה שהיא פחות מ- 8 שעות, תוך הפרה של סעיף 21 לחוק, אינה מביאה בהכרח למסקנה שהשעות של המשמרת העוקבת הן בבחינת שעות עבודה באותו 'יום עבודה' של המשמרת הקודמת ולכן מזכות בגמול עבודה בשעות נוספות".

עתירה לבג"צ 4658/18 דמיטרי קלינין נ' בית הדין הארצי לעבודה ואח' [פורסם בנבו] נדחתה ביום 26.6.2018).

על יסוד כל האמור לעיל, כאשר העובד עבד משמרת מלאה ולאחריה שובץ למשמרת נוספת ביום קלנדרי אחר, כאשר בין שתי המשמרות חלה הפסקה שהיא פחות מ-8 שעות, הרי שאין לראות בשעות שעבד העובד במשמרת הנוספת כשעות נוספות המזכות בתשלום גמול עבודה בשעות נוספות.

מומלץ מאוד לקבל ייעוץ משפטי סדור ומקצועי מעורך דין העוסק בענייני עבודה  ובפרט בקיא בזכויות עובדים לרבות הלנת שכר, פיטורים, התפטרות בדין מפוטר, שעות נוספות, התעמרות ועוד זכויות כגון דא –  כדי להתנהל נכון ולקבל החלטות מושכלות, נכונות ומשפטיות.

 

עורך דין דניאל קליין מומחה בדיני עבודה / משפט העבודה תוך ייצוג עובדים רבים בבית הדין לעבודה תוך מיצוי זכויותיהם על פי דין. אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי או מתן חוות דעת משפטית , מומלץ מאוד וכדאי להתייעץ עם עורך דין לדיני עבודה, בטרם יכלכל העובד את צעדיו מול המעסיק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעת וואטסאפ
נגישות
צלצלו עכשיו !