הפליה בעבודה על רקע טיפולי פוריות והריון.

לעיתים, בוחר המעסיק להפלות עובדת אך ורק בשל היותה מצויה בטיפולי פוריות או בשל הריונה.

מקרים מצערים אלו, מקוממים ורגישים במיוחד.

אל לעובדת לומר נואש הואיל  ויש לה מזור בחקיקה.

חשוב מאוד לפנות לעו"ד הבקיא בדיני עבודה ובפרט בחוק עבודת נשים ובחקיקה הרלוונטית

כך למשל, ניתן לטעון במקרים הרלוונטיים כי יש להחיל על המקרה  את ההגנה המשפטית מכוח חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, תשמ"ח-1988 (להלן – חוק שוויון הזדמנויות) וחוק עבודת נשים, תשי"ד-1954 (להלן – חוק עבודת נשים).

. סעיף 2(א) לחוק שוויון הזדמנויות אוסר על מעסיק להפלות "בין עובדיו או בין דורשי עבודה" בין היתר מחמת "הריון, טיפולי פוריות, טיפולי הפריה חוץ-גופית, היותם הורים" בכל עניין הנוגע לתנאי העבודה, הקבלה לעבודה וסיומה

לעניין זה יוער, כי  די בכך שהשיקול המפלה היה אחד השיקולים שנשקלו בעת קבלת החלטת הפיטורים, גם אם נלוו אליו שיקולים ענייניים, כדי להכתים את ההחלטה כולה (ע"ע (ארצי) 363/07 שרונה ארביב – פואמיקס בע"מ [פורסם בנבו] (26.5.10).

סעיף 9(א) לחוק עבודת נשים קובע איסור מוחלט לפטר אישה בהיריון, לאחר שצברה וותק של שישה חודשי עבודה בפועל "אלא בהיתר מאת שר העבודה והרווחה", הלוא היא הממונה על חוק עבודת נשים

סעיף 9א לחוק עבודת נשים אוסר בנוסף על פגיעה בהיקף משרתה או הכנסתה של עובדת שחלה לגביה הגבלה על פיטוריה לפי סעיף 9(א), אלא בהיתר. (ר' ע"ע (ארצי) 11260-10-13 מרכז הפורמיקה אברבוך בע"מ – יפית פרבר גאלי [פורסם בנבו] (14.11.16).

אין האמור מהווה ייעוץ משפטי.

עורך דין דניאל קליין עוסק בדיני עבודה תוך שמירה והגנה על זכויות העובד. לשם קבלת ייעוץ משפטי סדור, יש לקבוע פגישה מסודרת. צלצלו עכשיו למשרדנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעת וואטסאפ
נגישות
צלצלו עכשיו !